söndag 28 februari 2010

Jobbade halvdag igår och efter en tupplur var jag redo för en helkväll på partyfronten. Det blev en lång natt. Först förfest hemma hos Karin, sedan utgång på både Hard Rock, Deep & Valand, följt av en liten efterfest. Hade en mycket trevlig kväll, men usch så trött jag vart idag. Gott åt mig. Man kan ju liksom inte längre bara sova bort en hel dag för att man vart uppe så sent dan innan. Nej, Nicole är lika pigg för det.
För varje dag som går märker man hur mycket mer personlighet hon får.
Hennes största nöje just nu är att kolla på fåglarna. Flera gånger i timmen går hon fram till fönstret och kollar om de sitter några på antennen på grannhusets tak. Gör det det, skiner hela hon upp, pekar och säger "adä" eller "ooooh". "Adä" säger hon varje gång hon pekar på nåt, jag gissar att det betyder typ "vad är det"?
Och vad medveten hon är nu om när hon gör rätt eller fel. T.ex. när hon lyckas äta själv med sin lilla sked och jag säger att hon är duktig, lägger hon ner skeden och klappar händerna åt sig själv. Mellan varje tugga :)
Och så fort hon tänker göra nåt hon vet att hon egentligen inte får, så skakar hon på huvudet.
Duktig på att städa efter sig är hon oxå, vem har hon ärvt det från tro? :)
Om vi spillt lite vatten på golvet i badrummet går hon fram och drar i toapappret, vi river av en bit till henne och genast börjar hon torka upp allt. Likadant vid matbordet. Alla spillda fläckar torkar hon upp om hon får lite papper. Så känner hon med handen om det blir torrt, annars torkar hon lite till. Duktiga tjejen!
Kryper gör vi inte längre heller, nu går vi överallt. Hela tiden.
Imorgon skall jag vara hemma med henne för Stefan måste åka till kontoret. Det blir fullspäckat schema från morgon till kväll med massa besök i omgångar. Skall nog lägga mig nu för att orkar med morgondagen. Äntligen få sova lite!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar