fredag 5 februari 2010

Sitter här med en kopp kaffe och väntar på att mitt lilla busfrö skall somna. Just nu sitter hon i sin säng och bläddrar i sina böcker, men jag tror nog hon strax ger upp och tar sig en tupplur istället. Vi har redan hunnit med en hel del idag; vikt all tvätt, lekt och härjat, ätit frukost, lagat lunch och käkat lunch... Till mig blev det kycklingsallad. Så enkelt och så gott!

* Stek kycklingen i bitar och krydda hur du vill
* Koka pasta penne
* När ovanstående svalnat lite, blanda med avocadobitar, halva cocktailtomater, svarta oliver, ruccola, fetaost, lite olja och kryddor.
Voila!

Tänkte strax dra igång en storstädning! Hoppas hinna det mesta under de två timmar jag beräknar ha på mig innan lilltjejen vaknar igen, sedan får vi se vad vi hittar på för bus. Räknar iallafall med att bli riktigt trött, så jag helst kan somna innan tio ikväll. Skall nämligen upp före tuppen imorgonbitti och jobba på ICA i Frölunda. 6-12, d.v.s ingen OB alls eftersom OB:n räknas först från klockan tolv på lördagar. Jag tycker då allt att det är minst lika obekvämt att arbeta mellan 6-12 som mellan t.ex. 12-18. Nå ja, det är riktigt surt, men skall ändå bli lite skoj att jobba i kolonialplocken för första gången utan stora magen med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar