måndag 1 februari 2010

Idag har mamma/mormor & syster/moster varit här och busat med oss, lika mysigt som vanligt!
Sitter här och väntar på att Nicole skall somna, så Stefan kan smita ut från sovrummet och äta kvällsmat med mig. Har dukat fram så allt är klart, bara lilla envetna damen kan ge upp snart och somna istället. Hon är ju så trött! Sedan klockan åtta har hon legat i sin säng och tjorvat, fastän hon var jättetrött redan när vi la henne. Stefan la sig i vår säng bredvid i vanlig ordning och sov räv. Men när jag smög in i sovrummet för nån timme sen fann jag mot min förvåning ingen sovandes liten Nicole. Däremot en sovandes pappa i sängen bredvid. Typiskt. Nä då, Nicole satte sig glatt upp i sängen när jag kom in. Fick byta en bajsblöja, kanske var därför stackarn inte ville sova, och ge henne ytterligare en flaska välling. Trodde ju att detta skulle vara ett säkert kort, men hur mycket hennes små ögonlock än blev tyngre och tyngre vägrar ungen somna! Nu helt plötsligt verkar hon vara jättepigg och har full spexshow för sina gosedjur...

Imorgon är tanken att vi skall till öppna förskolan, för det var verkligen hur länge sen som helst vi var där nu. Skall bli riktigt skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar