fredag 26 februari 2010

Tänk så bra allt blev ändå! Jag var först så ledsen och besviken att jag inte kom in på alla kurser jag sökte till nu i vår och var inte alls så speciellt sugen på att börja jobba igen efter att ha varit mammaledig i över ett år... Men så hittade jag ju detta jobbet och trivs kanon, känns inte alls så tråkigt att jobba igen. Dessutom kunde man söka många av grundämneskurserna igen nu, med start i slutet av mars. Så om jag har bättre tur denna gång kan jag läsa Natur B på flex och kunna kombinera det med jobb. Och i så fall så småningon ha möjlighet att söka sjuksköterskeprogrammet och kanske påbörja resan mot barnmorskeyrket nån gång i framtiden!

Fick äntligen
min efterlängtade heldag med Nicole idag! I förmiddags kom My & Hannes hit och hälsade på, sedan tog vi en promenad med dom och avslutade det hela med en fika på ett litet café i krokarna. Kändes nästan som gamla hederliga mammaledigtiden :)
Imorgon blir det jobb igen, men bara 8-13. Sen blir det hem och umgås med älsklingarna och försöka vila upp sig för att orka med en utekväll med tjejerna. Tre månader sen sist, skall bli så skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar