lördag 13 februari 2010

Stefan satt uppe hela natten vid datorn och jobbade, så just nu vilar både han och Nicole. Jag håller på att tvätta och strax skall Jenny komma hit och dricka kaffe med ensamma, uttråkade lilla mig. Tänkte vara så redig och hinna vika all tvätt innan dess, men dessvärre var den i helt torr. Gaaah, så frustrerande alltså! Fick ta med mig ett helt berg upp från torktumlarn som var nästan torr, men inte tillräckligt för att kunna vikas ihop. Nu är det tvätt både högt och lågt här hemma. Och allt bara för att jag envisas med att trycka in för mycket i tumlaren. Ett till lakan går nog, tänker jag och blir lika glad varje gång jag lyckas med mina chansningar. Men ibland går det inte hela vägen. Då får man stå där och ångra sig och muttra över att man inte alltid tar det säkra före det osäkra och då slipper allt extrajobb. Men vad hade livet vart utan alla dessa chansningar? Jag tror man behöver lite spänning i vardagen :)

Nä, nu vaknade lilla tjejen och det är dags för lunch.
Ikväll kommer Emma hit och myser med oss och innan dess tänkte jag baka bröd och kanske nåt gott att fika på.
Trevlig lördag gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar