onsdag 31 mars 2010

Nicole var så hostig i natt att jag fick skippa min lektion på morgonen. Jenny skulle kommit hit och passat henne nån timme i glappet mellan att Stefan åkt till jobbet och jag fortfarande inte kommit hem från skolan, men vi ville ju inte riskera att smittade ner lilla Jenny. Så jag fick snällt stanna hemma och skolka helt enkelt.
Så vad har vi gjort en regnig dag som denna då?!

Vi har mumsat på en mumsig munk

Nicole tycker inte längre om att bli kladdig, utan protesterar tills vi tagit upp henne och tvättat händerna. (Jag vill då tillägga att det inte är den lilla pedanten i mig som lärt henne detta. Nä, hon har minsann fått bli hur kladdig hon vill utan att jag knappt rört en min!)

Hmm, vad har vi mer haft för oss då?!

Lallat omkring i nya favvisarna keps och foppatofflor (tack mormor!) och visat magen.

Eftersom mamman inte kunde låta bli att städa lite grann medan bebis sov middag, så fick vi bygga ihop tågbanan igen...

Och så har vi lärt oss att åka bil framlänges oxå!
Nya favoritsysslan!


Ja, det var väl typ det vi gjort idag. Jenny har vart här och käkat lunch oxå.
Vi har väntat hela långa dagen på att det skulle bli uppehåll så vi kunde ta en promenad och jaga påskris, men inte... Det har minsann regnat hela dagen...

Ingen jättebra bild på Nicole, men jag kan inte låta bli att tycka att hon är sjukt lik Stefan här. Tycker ni inte?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar