fredag 12 mars 2010

Har en riktig långhelg framför mig och skall inte jobba igen förrän tisdag-eftermiddag! Tror det är första helgen jag tar ledigt sen jag började jobba, så det tycker jag allt att jag kan vara värd. Allt hade känts jättebra om jag bara kunde försöka släppa mitt agg mot a-kassan. De har gett mig avslag på ersättningen jag skarpt räknade med att få för den 1½:a månaden jag var arbetssökande, som det så fint heter. Anledning: jag har inte ansetts vara beredd att kunna jobba 3 timmar varje dag för att jag tagit ut två föräldradagar i veckan. Då vill jag tillägga att jag ringde deras kundtjänst innan jag skickade in min ansökan just för att höra om detta var okej. Och då var det inga som helst problem att ta ut föräldrapenning två dar per vecka och ändå få a-kassa resterande dagar. Nu helt plötsligt gick det inte att göra så och jag får inte ett enda öre. Är så rosenrasande att jag knappt vet vart jag skall ta vägen.
Nä, myndigheter skall man inte ha med att göra, så enkelt är det.
Helgen bjuder nog på lite besök, promenader och storstädning har Stefan föreslagit. Kors i taket! Så jag kan väl inte annat än att haka på, för det blir ju inte lika mycket städande här sen jag inte är mammaledig på heltid längre...
Hoppas även hinna med lite grann av allt sånt där man aldrig annars hinner. Som att att baka, se på film och kanske läsa nån tidning. Fick ett nytt nummer av favvotidningen Mama igår. Jag hade inte ens öppnat förra numret som legat och väntat förgäves på mig en hel månad. Tiden räcker liksom inte riktigt till längre. Och då har jag bara ett barn och jobbar inte ens heltid ännu. Hur skall det gå sen då? Men det är väl något man man vänjer sig vid och blir bättre på att handskas med antar jag?!
Nu: "Solsidan" och räkor. Det är dags för fredagsmys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar