måndag 8 mars 2010

Innan jag började jobbet igår tog vi en promenad till Slottskogen och matade pippifåglarna.
Nicoles stora hobby!

När de andra kom hem igen måste China tagit chansen att smita ut, för när vi skulle lägga oss sent på kvällen fanns då bara en liten katt som kom och sa godnatt. Vi letade överallt och lite till, men ingen katt?! Panik! Nicole tyckte dock det var jätteskoj och sprang och hjälpte oss leta. Hon trodde vi lekte kurragömma i vanlig ordning :)
Vi hittade henne tillslut i trappuppgången, där en snäll granne bäddat med en filt och ställt ut mat & vatten till henne. Hon måste legat där och tryckt, alldeles förvirrad i säkert sju, åtta timmar. Stackars katt, hoppas hon lärde sig en läxa nu.

Och visst blir det nästan aldrig som man tänkt sig! Jag hade sett fram emot denna lediga dag med Nicole och allt skoj vi tänkt göra. MEN såklart Nicole skulle gå och bli sjuk. Hon fick feber i natt och ville knappt sova nånting. Vid fyratiden ville hon gå upp fastän hon somnade jättesent igår, och inte hjälpte heller en flaska välling, alvedon och ny blöja. Vid sjutiden gav jag upp och gick med på att det var morgon. Då hade Nicole läst böcker och lekt med gosedjuren i flera timmar.
Nu somnade hon precis och jag står i valet och kvalet om jag skall vila en stund jag med för att ta igen lite sömn. Men då blir det kanske vsårt att somna ikväll och det är nog dumt att riskera då jag skall jobba dubbelpass på tretton timmar imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar