måndag 22 mars 2010

Sovmorgonen imorse kunde jag ju bara glömma... 06,45 tyckte Nicole att det var dags att kliva upp, så så fick det ju bli.
Vid tolvtiden kom Emma och vi lagade lite lunch och bakade kladdkaka. Jag har nog lite mycket i huvudet just nu för jag gjorde en hel pannkakssmet innan jag upptäckte att jag stod och bakade efter fel recept.
Lagom till kakan var klar kom Ylva och fikade med oss. Nicole fick en gullig liten hundvalp av henne. Ett mjukdjur alltså, nån måtta får det ju va ;)
När Ylva gått kom mamma/mormor hit och jag kunde rusa iväg till första lektionen. Pluggar ju på gatan bredvid, vilken lyx va?
Det var bara introduktion idag och det var rörigt värre! I januaris kursstart hade de bara tagit in femton elever och sedan sagt att det var platsbrist. Denna omgång var vi 86 stycken. Dessutom verkar ju skolan inte riktigt ha samma bild av att läsa på flex som vi elever hade och majoriteten var irriterad över att det mer eller mindre bara fanns förmiddagslektioner (två stycken) att välja på. Vi hade blivit lovade kvällslektioner oxå i ansökan, men för att läsa kväll var man tvungen att hoppa in i kursen som startade i januari. Dom var med andra ord redan dryga två månader före och hur lätt är det att ta igen när man bara har tio veckor på sig att läsa hela kursen?! Ja, ni hör ju, inte ens läraren verkade ha nån större koll... Men vi får väl se om man får någon klarhet efter första lektionen nu på antingen onsdag eller torsdag då.

Nu blir det "Svenska Hollywood-fruar". Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar