måndag 15 mars 2010

Oj, vad fort lilla ledigheten gått... Tre dar redan över bara sådär, swish!
Vad jag har hunnit med i helgen då? På lördagsmorgonen var jag & Nicole över hos Hannes & My en sväng. Vi hinner ju inte träffa dem så ofta längre så det är alltid lika kul när man hinner ses en liten stund.
På kvällen ville både mina & Stefans vänner ha med oss ut på partyupptåg, men vi tackade nej båda två och var hemma hela helgen. Vi var så vuxna (tråkiga?!) att vi storstädade bort hela lördagskvällen. Passade på att möblera om oxå när vi ändå var i farten, så nu står sofforna mitt emot varandra istället. Jag blev nöjd med resultatet även om jag var bra skeptisk när Stefan föreslog det till en början. Men det blev faktiskt kanske till och med bättre, och jag blev såklart lika irriterad som vanligt när Stefan får rätt :)
Han har nästan alltid rätt och jag verkligen hatar det!
På söndagen kom Nicoles farmor & gammel-Pelle (Stefans morfar) hit och hälsade på. Nicole fick en fin tågbana som farmor Ingela bytt mot lära-gå-vagnen hon fick i ettårspresent, en sån hade vi ju redan.
Det var visst en annan liten som oxå tyckte om tågbanan

De hade inget emot att passa Nicole en stund, så jag & Stefan tog tillfället i akt och stack iväg för att storhandla. Tolv stora kassar senare var vi hemma igen. Tolv. Måste vara vårt personliga rekord och resultatet av utebliven storhandling på närmare tre månader.
Men nu känns det härligt med fullknökad kyl och frys igen, och som liten bonus avfrostad frys dessutom!

Den här lilla tjejen har hunnit bli hela fjorton månader i helgen och äntligen lärt sig hoppa upp i soffan. Mindre äntligen för vår del, men själv verkar hon mycket nöjd. Klättra ner har hon ju kunnat i flera månader redan.

Idag har min farmor & farfar vart här och fikat. Resten av dan bara flög iväg.
Jag kom förresten in på Natur B-kursen på flextid och börjar redan nästa vecka! Hoppas det går bra med både plugg, jobb och en liten, även om tiden inte ens räcker till som det är nu...
Nu fortsätter tv-kvällen här i soffan.
Gokväll på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar