onsdag 17 mars 2010

Idag har Nicole fått vara med sin morfar hela dagen och hon verkar inte det minsta missnöjd över detta. När jag frågade pappa vad dom gjort under dan fick jag till svar; lekt, promenerat och kollat på fåglarna från fönstret stup i kvarten. Haha, hon är verkligen helt fascinerad av de små pippifåglarna på antennen utanför :) När man leker i vardagsrummet går hon fram till fönstret och pekar säkert var femte minut. Minst. Och hennes min varje gång det sitter nån fågel där, åh hon ser så rolig ut! Har försökt fånga den på bild flera gånger, men inte riktigt lyckats ännu :)
Imorgon skall min syster komma hit och ta hand om Nicole, så hon blir med andra ord passad av sin lilla moster.
Jag känner mig faktiskt som en lite halv-usel mamma som lämnar bort sin lilla älskling två dar i rad bara för att gå till jobbet... Men hon får ju vara här i sin hemmamiljö med personer hon känner och tycker om.
Och att det blev två dagar i rad var ett undantag för att det var katastrof med att få in personal till jobbet, det är inte riktigt tanken att det skall bli så här ofta alltså.
Nej, nu skall jag slita mig från datorn, in i duschen och sen i säng.
Men först: skriva lathund till syrran hur man tar hand om en liten Nicole.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar