måndag 4 januari 2010

Ucsh, dagarna går alldeles för fort. Har iallafall kommit iväg till arbetsförmedlingen idag och aktiverat mig igen. Inloggninen till försäkringskassan krånglar, men så fort jag fixat det skall jag minska mina mammadagar till två dar/vecka, så får Stefan ta ut resten av dagarna. Med andra ord behöver jag ett deltidsjobb. Nu!
Fick ringt mina gamla chefer jag jobbat för innan ledigheten förut oxå, så vi får väl se hur det blir med jobb där. De kunde ju såklart inte garantera något, men hoppades på att de fick in mer jobb nästa månad, så jag kanske kunde få några tider.
Engelska B-kursen, so
m tyvärr var den enda kurs jag kom in på, vet i tusan om jag skall tacka nej till nu istället. Eftersom det bara blir studier på 25% har jag inte rätt till något CSN och jag får inte heller stämpla upp några dagar i veckan hos a-kassan om jag pluggar något. Även om det så bara är nån lektion i veckan. Då står jag ju nämligen inte helt och hållet till arbetsmarknadens förfogande, som det så fint heter... Hoppas ju givetvis på att slippa söka a-kassa, men i värsta fall kan det vara rätt skönt att ha någon sorts ekonomisk trygghet som backup. Så det är ju kanske inte värt att sabba det för att läsa en enda liten kurs...
Men men, jag är inte bitter. Har bara lite dåligt flyt just nu, men det blir nog bra ändå skall vi se.
När Nicole somnat skall jag tvätta och skriva jobbansökningar.

Trevlig kväll på er!

Lilla solstrålen som alltid får mig på gott humör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar