fredag 22 januari 2010

Idag har jag haft kameran i högsta hugg. Så här kommer dagen i bilder...

Vi gick upp ur sängen strax efter halv nio.
Nicole lekte lite medan jag gjorde frukost.


Katterna har saknat oss under natten och är väldigt sällskapliga
när vi kommer ut till dem på morgonen.

Nicole lyckades kasta sin napp i russinskålaen som stod på bordet.
Mål! -ropade jag och Nicole skrattade.
(Bilden är alltså inte arrangerad!)


Den "vanliga" och enda gröten som faller den här tjejen i smaken
hade tagit slut, så jag letade fram ett paket fruktgröt ur skafferiet att fylla ut med.


Men det passade inte fröken den här gången heller...

Så vi fick göra leverpastejmackor, gurkbitar och yogurt istället.
Det var bättre det!


Sedan duschade vi.

Vi tog på oss kläder och jag tog även på mig mitt ansikte.

Sedan borstade vi tänderna.

Nicole älskar tandkräm!

Vi lekte en stund med China & alla leksakerna i vardagsrummet.

Vi försökte få med oss Mio, men han ville inte leka.
Han tyckte det var lite jobbigt med alla tjejbaciller, sa han.


Och så var det röjardags. Här går hon loss i sin strump/pyamaslåda.

Hjälper till att plocka ur diskmaskinen.

Sedan var det dags för lunch. Köttbullar & stuvade makaroner.

Jenny kom hit och drack en mycket snabb kopp kaffe innan hon rusade iväg på äventyr.

Nicole somnade gott bland alla sina gosedjur och vilade i 2½ timme.

Jag passade på att äta lunch jag med.
Lax, potatis, smögensås och tomatklyftor.


Sedan satt jag vid datorn och kollade lite bland jobb.
Nicole sov fortfarande, så jag hann baka kladdkaka med mandel och koka nappar.


När hon vaknat blev det mellanmål.

Klädbyte och mer bus, sen kom pappa Stefan hem.




De lekte medan jag började blogga...

Om en stund skall jag möta upp Anna och vi skall gå hem till Sophie & Therese för att dricka vin, äta ostbricka och ha trevligt.
Fortsättning följer...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar