tisdag 26 januari 2010

Efter att Nicole varit sjuk gång på gång nu den senaste tiden har hennes sovrutiner förstörts. Hon har inte längre nöjt sig med att ligga ensam i sängen och böka runt bland sina gosedjur tills hon snart somnat. Nej, numera blir hon jätteledsen om vi lägger ner henne i sängen och sedan lämnar rummet. Vi har inte haft hjärta att låta henne gråta till sömns (det har ju faktiskt vart tillräckligt synd om henne bara att vara sjuk!), så det har blivit en liten vana att vi putter hennes säng intill våran och så ligger nån av oss i vår säng, alldeles bredvid tills hon somnar. Ibland går det på två röda, ibland mindre snabbt. Det possitiva med det här är iallafall att jag får tillfälle att läsa min bok - Män som hatar kvinnor. För vad passar inte bättre än lite läsning som sysselsättning när man skall ligga där bredvid, vara så tråkigt som möjligt och försöka ge sin lilla älskling så lite uppmärksamhet som möjligt?!
Jag har fortfarande inte hunnit längre än en knapp tredjedel (finner verkligen aldrig tid annars?!!), men känner nog ändå att det är tillräckligt för att nästintill kunna lova er kära vänner som blev lite upprörda över att jag kanske skulle komma att se tvåan i filmväg först, att avvakta med detta. Jag har nu tagit mitt förnuft till fånga och kommer läsa klart bok ett och två innan jag dels skall se om första filmen och sedan äntligen få se tvåan. Om det så skall bli nästa år nån gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar