tisdag 19 januari 2010

Jag & Nicole var på ettårs-kontroll på BVC imorse. Tog lite mått och fick påfyllnadsdoserna för det där kombinationsvaccinet för stelkramp m.fl.. Om dryga två veckor skall vi dit igen för att få fylla på svininfluensavaccinet oxå.
På två månader hade hon minsann hunnit växa 3½ cm (nu 75 cm lång)! Tyvärr hade hon inte ökat lika mycket i vikt, bara 350 gram (vägde nu 8875 g). Men eftersom hon vart sjuk så mycket det senaste, dessutom haft magsjuka härom veckan, så var det verkligen inget att bra sig om att hon inte ökat mer.
Allt verkade bra och hon genomgick besiktningen utan anmärkning även denna gång. Dessutom skulle vi hälsa till pappa att han skulle vara så stolt över sin väldigt, väldigt fina lilla flicka! Så kanske dom säger till alla, men det är ju alltid lika kul att få höra ändå :)
Förra gången fick jag höra att det var för lite med inte ens en hel burk puré, så jag passade på att fråga lite försiktigt om det räckte med att bara få i henne 1½ burk puré till lunch och middag totalt. Svaret blev att det var individuellt och bla, bla, bla... (som vanligt!) men 1½ burk per dag var tydligen helt okej. Jag trodde nämligen hon menade att de skulle äta minst en hel burk per måltid och inte per dag som hon tydligen menat förra gången. Så det var en något lättad mamma som gick därifrån :)

Jenny kom hit och drack kaffe vid tolvtiden och eftermiddagen hart mest gått åt till att göra/äta hemmabakad pizza. Nu är det läggdags för min del...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar