tisdag 12 januari 2010

Idag är egentligen min mammalediga dag, men jag har vart ganska så aktiv på fixa-med-jobbfronten ändå tycker jag allt... I förmiddags var jag på ett möte på arbetsförmedlingen och halva eftermiddagen har jag spenderat åt viktiga telefonsamtal. Har fått tag på de tre arbetsgivarna jag hade året innan mammaledigheten och de skall inom kort skicka hem ett arbetsgivarintyg till mig. Har försökt få tag på A-kassan och även avbokat en universitetsutbildning jag tydligen kom in på; Kandidatprogrammet för offentlig förvaltning. Eftersom jag inte längre har möjlighet att studera på heltid, så var den utbildningen inte aktuell för mig längre. Och om jag skall vara ärlig vet jag faktiskt inte om jag hade tackat ja även om jag kunnat. Vet inte riktigt vad man kan få för jobb efter den och det hela verkade lite luddigt. Imorgon skall jag nog tacka nej till Engelska B-kursen oxå, för om jag går den får jag inte vara inskriven på A-kassan. Ångrar bittert att jag inte valde Natur B istället, för den behöver man om man skall komma in på sjuksköterskeprogrammet. Har ju nämligen fått för mig att jag kanske skulle försöka satsa på att bli barnmorska nån gång i framtiden. Eller socionom då. Ja ja, nog om det.
Om nån timme kommer mamma/mormor hit och skall passa Nicole några timmar. Jag oh Stefan skall nämligen gå på bio och se Avatar i 3D!
Detta mina vänner, det är första stunden jag och Stefan skall spendera barnlediga tillsammans på ganska exakt ett år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar