torsdag 7 januari 2010

Måste bara få skryta lite om hur redig jag vart :) Igårkväll gick jag loss i köket med skursvampen i högsta hugg. Tre timmar tog det, och nu skiner det som aldrig förr. Även innuti skåpen och bakom spisen! Rena rama flyttstädningsstuket snackar vi alltså.
Efter det gottade jag mig med några avsnitt "Paradise Hotel" på webben. Dom är ju inte kloka och hela program-idén är ju egentligen ganska vidrig; sup och knulla runt som svin. Typ så. Äsch ja, kan vara ganska underhållande att titta på iallafall...
Hur som helst blev det ganska sent och jag blev lovad sovmorgon imorse. När jag precis somnat om var det dags att gå upp igen och hjälpa till att torka spyor. Trevlig start på morgonen, tycker ni inte? Lilla fröken verkar inte direkt berörd av det hela och verkar med andra ord må alldeles utmärkt. Just nu ligger hon och slumrar på soffan och jag borde väl egentligen passa på att få saker gjorda.
Fick förresten ett samtal imorse från ett bemanningsföretag som hittat mitt CV på arbetsförmedlingens sida. Dom gillade det och ville ha dit mig på intervju. La upp mitt CV natten till igår och redan hade någon hittat mig, inte illa. Var ju likadant förra gången, för några år sen, då jag blev uppringd typ två veckor efter jag lagt CV:t på arbetsförmedlingen. Då fick jag jobb bara sådär, med en gång.
Får väl se om det kan leda till nåt, för jag antar att man skall vara väldigt tacksam om man lyckas få sig något jobb när allt ser ut som det gör i dagsläget
...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar