tisdag 1 september 2009

Idag har vi promenerat in till centrum med Hannes & My. Stannade till på Cigarren för lite färdkost för de små och kaffe för dom stora. På hemvägen hoppade vi på vagnen och var hiskeligt nära att åka fast för tjuvåkning! Det var verkligen inte alls meningen att tjuvåka faktiskt... Vi var fullt upptagna med att lirka in båda barnvagnarna så smidigt som möjligt för att inte ta upp massa plats. Sedan satte vi oss bara ner och fortsatte vår konversation och glömde helt av att stämpla. När vagnen hunnit köra typ en halv hållplats står plötsligt en civil kontrollant framför oss och skall se på färdbeviset. Jag förklarar oss och han köper tillslut vår story efter arga blickar och en suck. Puh säger jag bara, det var nära ögat. Hade vägrat punga ut dryga tusenlappen för sådant klanteri när man till och med har stämpelkort! Aldrig!
Vi följde med Hannes & My hem och blev bjudna på lunch. Nicole dissade Mys hemmalagade kycklinggryta och jag fick försvara det hela med att hon krånglar med all burkmat just nu :) Det var nog egentligen jättegod mat tror jag! Fick bli napptricket även idag. Jag hoppas verkligen hon slutar upp med dessa dumheterna snart för det gnager på tålamodet kan jag lugnt erkänna.
Var förresten på drop-in på BVC imorses för vägning och mätning av lilla fröken. På 1½ månad hade hon växt 2½ cm och gått upp ett halv kilo i vikt. Det tyckte jag lät lite lite, så nu skall jag allt göda henne lite bättre :) De nya siffrorna är 68½ cm och 7690 gram.

Kvällen har vart lugn, har läst lite tidning, surfat och lagat kvällsmat. Blev smörstekta kantareller på minibaguette och halloumiost med rödlök och basilika. Mumsfilibaba!
Vi skall nog ge oss ut på svampplockning nån dag, de vi åt ikväll var tyvärr på konserv men fick duga så länge...
Nu väntar sängen och en bok jag inte brytt mig allt för mycket om det senaste. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar