onsdag 23 september 2009

Sådär ja, nu är här fint igen! Nästan hela dan igår gick åt till städning och jag hoppas innerligt att vi lyckas hålla det såhär tills min tjejmiddag på lördag. Så att det bara är att dra ett snabbt svep med dammsugarn innan mina gäster kommer. För det behövs ju typ varannan dag, det går inte att komma ifrån. Hade vart toppen om det höll sig så här städat en hel vecka, för nästa onsdag kommer alla mammorna och barnen till oss igen. Brukar alltid inleda städningen Allan dagen innan varje gång de kommer hit, för man vill ju presentera ett fräscht hem när alla små krabater krälar omkring och suger på allt. Och varje gång blir samma sak; jag är superstressad och jäktar fram till midnatt. Att man aldrig kan börja i tid. Eller åtminstone inte vara en sån förbannad tidsoptimist med allt man gör.

Idag skall jag och lillskruttan hälsa på mamma/mormor på hennes jobb och sedan följa med henne hem. Skall bli mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar