måndag 14 september 2009

Idag är min lilla goding 8 månader! Min mamma sa när hon var pytteliten och nyfödd (Nicole alltså) och vi skulle till BVC första gången, att jag kommer tycka alla 8-månadersbebisar vi möter kommer se jättestora, plufsiga och nästan groteska ut. Och mycket riktigt var det så när jag stod där med mitt pyttelilla, alldeles färska knyte och mötte föräldrar med de stora, omtalade 8-månadersbebisarna. Och dom sa alla - Åh jag minns när min lilla var sådär liten.... Men det går så fort, räkna med det!
Jag tänkte att tiden säkert kommer gå snabbt, men hallå?! åtta långa månader pratade vi ju ändå om. Jag kan nu lugnt hålla med, tiden har gått på tok för fort. (Vill tillägga att jag inte längre tycker att 8-månaders bebisar är så stora och groteska, i alla fall inte min lilla plutt :) )

Nicole mår bättre idag, nästan feberfri. Hon har dock tagit en väldigt lång tupplur nu, så helt kry kanske hon ändå inte är ännu. När hon vaknar blir det lunch och jag skall inte truga och bli det minsta irriterad. Vill hon inte blir det välling och fruktpuré en dag till... (Har fortfarande sjukt dåligt samvete...)
Efter lunchen skall vi ta oss ut en promenix för lite frisk luft. Sedan skall jag återgå till sökandet i denna enorma utbildnings-djungel... Vad tusan vill jag bli när jag blir stor??!

1 kommentar:

  1. Har du kollat informatörsutbildningen? Kanske vore nåt för dig..? Kram på dig och stora tjejen!

    SvaraRadera