torsdag 24 september 2009

My & Hannes kom hit imorses och käkade frukost med oss. Sedan var My iväg en snabbis och jag fick hålla koll på två barn en stund. Gick bra tycker jag allt, men det var nästan lite svettigt emellanåt :) Hade nog vart lite lättare om jag känt att vårt hem var helt 100% barnsäkert, men vi är ju inte där riktigt ännu. Nicole är ju inte lika rörlig och aktiv som Hannes så att säga, så hon tar sig inte så långt från filten man satt henne på. Därför har vi inte ännu behövt tänka på hur mycket saker vi har överallt som små barn kanske inte skall pilla och leka med. Men det är på gång, det märker vi. Hon har ålat sig bakåt ett tag nu och igår, och även idag, har hon vid några tillfällen lyckats ta sig ett halvt krypsteg framåt också! Hon tar sig upp i en fin krypposition med knäna, men det är inte lätt att komma framåt också...

Just nu läser Stefan
Fantomen-tidningar för Niocle och det ser så mysigt ut att jag egentligen också vill lägga mig brevid i sängen och lyssna. Men jag har en hel del måsten att göra först. Alla dessa måsten jämt. Jag måste skruva ihop inäggsskivorna till matbordet plus den sista stolen. Jag måste göra en spellista på Spotify med partylåtar. Jag måste skriva en inköpslista på allt jag behöver handla inför lördagen.
Imorgon kommer Stefans mamma hit och hälsar på, så jag får försöka hinna med så mycket jag kan ikväll. Om jag känner mig själv rätt kommer jag vara superstressad både imorgon och på lördag. Som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar