fredag 11 september 2009

Idag är det fredag och då skall man mysa! Tråkigt nog somnade hela min lilla familj redan vid åtta-tiden. Stefan var dödstrött efter jobbet och Nicole var inte den piggaste hon heller. Så vi har inte hunnit så mycket mer ikväll än att käka pizza. En kebabpizza special `a la Stefan, som verkligen är himmelskt god. Resten av kvällen har jag tvättat (ja, nu igen!) och kollat på TV.
Dagen spenderade jag och Nicole i farmor & farfars kolonistuga. Solen sken som bara den och jag höll nästan på att svettas ihjäl i mina mörka jeans. Hann med några omgångar dunka och det va skönt att få kortspela av sig lite, för Stefan nästintill hatar ju att spela kort. Det är hans stora minus, i övrigt är han bra ;) Men han offrade sig faktiskt häromkvällen och jag fick med honom på att "bara spela en liten stund i alla fall"...

Våra efterlängtade möbler till vardagsrummet kom igår. Ett soffbord och TVbänk i samma serie. Jag är supernöjd och det kändes underbart att äntligen få packa upp de sista flyttkartongerna med filmer och CD-skivor, som för övrigt varit vårt soffbord tillsammans med ett lakan och trätrall det senaste året...
Nu är det bara platt-tv och kanske några matchande prydnadsgrejer kvar att införskaffa innan vårt hem är helt klart! Sedan kommer vi säkert komma på fyrtiotusen andra prylar vi bara MÅSTE ha...

Börjar känna mig lite seg i bollen nu, så det blir nog läggdags för mig med om en stund. Tror dom här snarkningarna jag hör i bakgrunden har någon slags tröttande effekt på mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar