fredag 4 september 2009

Igår var jag & Nicole och hälsade på i farmor & farfars kolonistuga. Det var mysigt, men deras trädgård kändes alldeles höstig. Jag vill egentligen inte acceptera att det redan är höst. Att sommaren gick så fort och att det inte blev mycket till sommarväder. Men det är väl så det är nuförtiden och jag antar att man bara får finna sig i det så länge man bor kvar i Sverige...
Fint äppleträd hade dom i alla fall fått detta året, massor av röda äpplen. Fick med mig en trave jag tänkte baka kaka av.
Vi spelade som vanligt några omgångar Dunka i trädgårn. Plötsligt gick några läkare förbi och farfar skriker då -Göm korten! Jag och farmor fattar ingenting och han säger igen att -ni måste väl i alla fall inte sitta och skylta med dem? Jag och farmor skrattar i typ en kvart och farfar erkänner sedan att det kanske var lite lustig reaktion från honom. Han försvarar det med att det var som nån liten flashback från när han låg i lumpen och det ansågs fult att spela om pengar. Tokiga gubbe!
På eftermiddagen fikade vi med några kompisar och det var ju trevligt som vanligt.
..


Idag skulle vi umgåtts med "våra mammor" men jag har fått skoskaven från helvetet, så det blev inget med det :( Har aldrig var med om liknande i skoskavsväg, och då är jag ändå rätt så härdad vid det här laget. Har en blåsa större än en enkrona som är fylld av gulaktig sörja och det gör så förbaskat ont att jag knappt kan stå på foten. Farmor tyckte bestämt att jag skulle gå til vårdcentralen så dom kunde "fixa det". Men att gå dit för skoskav känns ju lite mjäkigt. Nä, då går jag hellre hemma och svär och grymtar, och tycker lite synd om mig själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar