måndag 7 september 2009

Idag har jag vart huslig och spenderat fem timmar vid spisen.
Ja faktiskt, i fem långa timmar gjorde jag olika sorters puréer. Nicole, som bara vilade en liten halvtimme på hela dan, fick vara med i köket hela tiden. Hon fick för säkerhets skull provsmaka såserna innan de blandades med maten. Betyget blev godkänt; "mmm". Men när såserna blandas med övrig mat och man kan ana små små söndermalda bitar börjar krånglet. Hulkningar och rysningar. Dreggel och grimaser. Jag blir så trött... Enligt den här lilla damen skall all mat vara så slätstruken och bitfri som möjligt. Hade hon fått bestämma själv hade hon säkert levt på bara gröt och välling. Och fruktpuré då såklart :)
Jag mixade noggrant. Extremt noggrant. Så noggrant att mixerjäveln fick värmeslag och dog. Stefan säger att den kan gå att laga. Om inte blir jag grinig.
Nu håller jag alla tummar och tår att mestadels av maten skall falla lillfröken i smaken. De små skedar hon fick tjuvsmaka på verkade slinka ner rätt så bra ändå. Förutom sötpotatismoset med köttfärs, som jag tippade skulle bli en stor favorit. Men icke :(

Räknar ju med en del svinn, men om
jag behöver truga i henne all mat ger jag upp... Då är det fan inte värt det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar