söndag 13 september 2009

Min lilla bebis skall få leva på fruktpuré och välling nu... Åtminstone i ett par dagar, för lilla stackarn fick feber igårkväll. Snacka om att jag haft dåligt samvete efter att ha varit så irriterad på hennes matvägran igår. När jag var på väg hem till Karin igårkväll tyckte Stefan att hon verkade hängig och varm. Tempen visade 38.8. Jag tänkte först att det var lika bra att åka hem, men efter en alvedon, kall välling och några skedar glass, meddelade Stefan att läget var under kontroll och hon var lika pigg som vanligt. Hade vi haft barnvakt hade jag inte tvivlat en sekund, utan vänt hem på direkten. Men nu var hon ju ändå i tryggt förvar med sin pappa och han lovade att ringa om hon blev sämre. Så jag försökte intala mig själv att jag kanske inte var nån värdelös mamma som inte åkte hem med en gång ändå... Dom hade lekt och myst och sedan sov hon hela natten som vanligt.
Hos Karin var det trevligt och hon hade ordnat jättemysigt med massa gott tilltugg. Vid midnatt gav vi oss ut en sväng och det blev Deep nu igen. Var väl inte en sån där superrolig utgång som jag blivit bortskämd med de senaste gångerna, men det var länge sen jag var ute med Karin & Ylva, så vi hade jätteskoj ändå!

Dagen har varit lugn och vi hade väl egentligen velat komma ut i fina vädret, men lillan har fortfarande feber och det är väl ingen bra att idé att släpa ut henne när hon inte är i toppform antar jag. Så det blir hemmamys och ompyssling för hela slanten. Ikväll skulle en ny serie börja; "Kommisarien & havet". Verkar påminna om "Beck" & "Wallander", och det tackar vi ju aldrig nej till.
Ha en trevlig söndag gott folk!

1 kommentar:

  1. Du gjorde helt rätt som stannade kvar med tjejerna. Pappa han har ju koll han med :) Så fick du samlat energi (eller det kanske försvann mer energi??) till nästa vecka =) Kram från Emma!

    SvaraRadera