lördag 26 september 2009

Hela gårdagen var det full rulle. Först var pappa här med en fin blomma och en mixer hans kompis "råkade" fått dubbeluppsättning av. Jag mixade ju sönder min förra mixer för några veckor sedan, så det var ju sjukt passande att jag fick en ny bara sådär. (Dom visste inte alls om vad som hänt min förra mixer, utan hade fått en extra och därför erbjöd mig den ena!)
Sedan åkte jag in till stan för att panikleta kläder för morgondagen. Hade verkligen ingenting att ha på mig! Hittade tre klänningar och kunde inte riktigt bestämma mig, så alla tre fick följa med mig hem. Dom var ju ganska billiga så jag tyckte gott jag kunde unna mig det efter att knappt ha shoppat något (till mig själv) det senaste året.
En snabb runda på systemet och kom sedan hem precis lagom till framdukad lunch, perfa!
Sedan kom Stefans mamma och morfar och hälsade på oss och grattade mig i efterskott.
När dom gått städade jag ännu mera och handlade det mesta inför middagen idag. Sedan fixade jag desserten. När jag äntligen var klar med allt kändes det som det blitt mitt i natten, men den var bara runt tolv. När jag sedan kom i säng kunde jag inte ens somna, och det händer typ aldrig mig annars.

Idag har jag vart och handlat det sista och solat en snabbis. Så nu är min kropp en liten svag nyans mindre vit åtminstone.
Har nu fem timmar på mig att förbereda maten och mig själv. Känns rätt så lugnt än så länge, men jag kan slå vad om att jag senare kommer vara tokstressad som alltid, och förbanna mig själv att jag ens slösade tid på detta inlägg och andra onödigheter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar