onsdag 16 september 2009

Vad skall man hitta på idag då? Liten mår bättre och jag är sjukt uttråkad. Har inte kommit ut och aktiverat oss på flera dagar nu i väntan på att Nicole skall friska till sig ordenligt. Men det har nog varit nyttigt för mig, att ha lite tråkigt. Så kanske jag kan bli lite mer inspirerad till att komma ut i plugg- eller arbetslivet igen när mammaledigheten är slut. Alla verkar känna att efter ett tag blir det tråkigt att bara gå hemma med sitt barn. Alla verkar längta till att börja få jobba igen fram mot slutet av sin långa ledighet... Men inte jag. Jag har inte haft ett dugg tråkigt hemma med mitt barn, vi har ju hittat på saker och träffat folk nästan varje dag. Hur skall jag hinna tycka det blir långtråkigt, det har ju vart den bästa tiden i mitt liv! Får nog helt enkelt börja ha lite tråkigare på dagarna, så jag förmildrar den kommande separationsångesten från min mammaledighet... Vill inte, vill inte, vill inte! Vill bara kunna pausa tiden lite... några veckor... några månader... några år??!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar