måndag 31 augusti 2009

Puh säger jag bara... Tog över en timme att ge Nicole lunch idag. En HEL timme! Brukar ta en kvart, tjugo minuter annars. Sedan vi prövade 8-månadersmaten med lite större bitar så vägrar hon äta. Vi har mosat och mosat, lirkat och trugat, testat flera sorter. Men icke. Men vi tänker inte ge oss! Vi ger henne först en liten, liten välmosad portion i microtuggor och när hon fått i sig den lilla testportionen blir det vanlig burkmat som hon är van vid. Men nu har hon fått för sig att trotsa med den maten oxå, som hon annars brukar älska...
Så idag fick jag köra napptricket och lura i henne alla tuggor. När det var dags för desserten var det minsann inget fel på matlusten, då gapade hon jättestort. Lilla skitunge!
Vällingen äter hon numera alldeles själv! Men det funkar bara när hon ligger ner, annars är det lite svårt med lutningen. Vi ger henne flaskan och hon sörplar i sig den på ett kick. Tar ut och kollar på den lite och sen in i munnen igen. Och hon spiller knappt något längre!

Nedstoppad i sin nya Nalle Puh-bädd

Idag skall vi träffa min syster och mamma i stan. Skall höra med Carro om hon vill träffas innan mamma slutat jobbet, så kan vi kolla lite på kläder. Tänkte shoppa som en kille idag och gå omkring och kolla lite på det jag verkligen behöver. Sedan går jag hem och tänker i några dar. När jag funderat klart åker jag in till stan och köper bara det jag verkligen ville ha. Verkar väldigt ekonomiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar