fredag 14 augusti 2009

Såg att det var riktigt länge sen jag skrev nåt, dagarna har liksom bara sprungit ifrån mig.
Denna vecka är det Göteborgskalaset, eller "Kulturkalaset" som det numera lite finare kallas. Trevligt att det händer något i staden, men det är ju inte längre som förr. Förr, när man var fjortis, var Göteborgskalaset en av sommarens höjdpunkter. Det gjorde inget just denna vecka att man inte kom in på krogen, för man kunde ju vara i Bältespännarparken och hänga tillsammans med alla andra småfulla tonåringar som lyckats köpa folköl i någon liten turkaffär. Man kunde lalla omkring och allt var liksom så himla festligt och skoj helt enkelt.
Nu är man vuxen. Förra året var jag inte ens inne en enda kväll och kollade och detta året blir det inte heller så mycket mer. Jag och Nicole var i stan och fikade med några vänner igår och vi gick sedan upp till Götaplatsen och lyssnade på Hello Saferide. Så nu har Nicole vart på sin första konsert :) Om vi hade haft sådana söta små hörselskydd som jag sett andra bebisar ha, så hade vi kunnat stå längre fram, men det var mysigt på avstånd med.
Idag fyller hon redan SJU MÅNADER! Kan ni fatta hur fort det gått??!
Måste lägga på några kol här nu så det blir lite fart på mig. Vi skall ha gäster här på middag ikväll och innan dess måste vi hunnit städa, handla, besökt systemet och laga maten. Det är med andra ord väldigt bråttom egentligen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar