onsdag 19 augusti 2009

Idag känns det som vi fikat mest hela dan... Dagen började med att farmor, farfar och syrran kom hit och hade med sig tokmycket fika. Vem klarar av att tänka nyttigt när man har kakfatet Allan framför sig?
Efter deras visit kom Helena hit en snabbis och planen var egentligen att vi skulle ta en promenad in till stan. Jag var som vanligt tidsoptimist och insåg snart att vi inte skulle hinna mer än att käka lunch innan vi istället
fick kasta oss på en spårvagn för att inte bli alltför sena in till stan. Där väntade nämligen några kompisar och ännu mer fika...
På hemvägen handlade vi lite grann och jag fyllde korgen med massa varor för att för säkerhets skull handla för mer än 300 kr. Man skulle då få köpa en bravojuice för bara 1 kr! :) Det vore ju irriterande om man skulle hamna precis innan 300kronors-gränsen, så jag lassade glatt i varor. Räknade fel på typ hundra kronor och kom hem med diverse onödigheter.
När vi var hemma igen fastnade jag i telefon med Madde och Nicole lyckades under tiden natta sin pappa :) När jag kom in i sovrummet låg hon glatt och skrattade och klappade på sin snarkande pappa. Gullunge!

Nu skall jag få i mig lite kvällsmat och sedan packa väskan för morgondagen. Vi har nämligen blivit lovade 27 grader och SOL, så vi tänkte åka ut till Brännö för att sola, bada, plocka björnbär och mysa!
Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar