torsdag 27 augusti 2009

Oj vad tiden rinner iväg! Har inte ens hunnit sitta vid datorn mer än nån minut sedan i söndags, för här har vart fullspäckat schema hela veckan kan jag lova.
I måndags var vi ju som sagt på Gekås och shoppade loss! Som jag längtat... Nicole skötte sig exemplariskt och verkade mycket nöjd över att få åka bärsele större delen av dagen. Efter åtta timmar, sju proppfulla kassar och minst lika många tusenlappar fattigare, styrde vi kosan hemåt igen. Jag sa som jag brukar efter en Gekås-tur; "oj vad mycket det blev, men jag köpte faktiskt INGET onödigt den här gången..." Stefan höll inte riktigt med, utan menade på att det kanske inte var helt nödvändigt att ha ett helt lager med hygienartiklar hemma. Men nu behöver vi nog inte köpa schampo och allt sånt där mer i år i alla fall!

I tisdags var vi på Freeport och efter det storhandlade vi massa mat. Som om vi inte hade bränt tillräckligt med pengar dan innan... När vi kom hem väntade storstädning och sedan belönade vi oss med myskväll. Kräftor, krabba och vin stod på menyn. Vi hade som vår egen lilla kräftskiva, och även en och annan snaps slank ner.
Vår nya köksgrupp!

På onsdagen var det vår tur att ha alla mammor och bebisar här på fika efter promenaden.
Efter en hektisk dag mötte jag upp Helena och några andra på Vasastan för lite tjejsnack och cider. Hade mycket trevligt, men det var nog tyvärr sista gången jag träffade Helena innan hon åker tillbaka till Umeå igen :(
Idag har vi haft Emma här på besök och sedan har jag, Stefan och Nicole promenerat till Storken och spanat på en ny vagn. Håller på att bli spritt språngande galen på vagnjäveln vi har just nu och hoppas att vi snart hittar en bättre!

På lördag skall jag jobba mitt första pass på 9½ månad. Mycket märklig känsla.
Nu skall jag softa resten av kvällen och jag önskar er en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar