tisdag 21 juli 2009

Svininfluensa??!

Tusan oxå, tror jag håller på att bli sjuk. Har haft huvudvärk större delen av dagen och försökt klura ut om det bara är huvudet som spökar eller om det kan vara en förkylning på g. Nu på kvällen känner jag mig varm i ansiktet och alldeles matt i kroppen, så det är nog mer än bara huvudvärk tyvärr.
Avbokade för säkerhets skull vår mammaträff imorgon, känns trist men man vill ju inte riskera att smitta ner en massa bebisar och mammor.
Håller nu tummarna för att det inte är något långdraget och absolut inte den där hemska svininfluensan! Vad skall man ha för symtom då??! Får nog ta och googla lite ikväll, blir livrädd nu. Inte så mycket för min egen del, men för Nicoles skull...

Idag har vi varit på café Vanilj med mitt gamla jobbgäng från LSG-tiden. Var mysigt och Nicole är så lätt att ta med. Hon hängde lite med sin lille kompis Hannes igår och blev impad av hans tjut, så efter hon lyssnat på honom en stund började hon själv testa röstresurserna. Det verkar som hon blir imponerad av vilka höga toner hon kan åstadkomma, så nu gör hon inte så mycket mer än att tjuta mest hela tiden. Inte gråttjut utan mer glädjetjut, och det riktigt skär i öronen ibland. Både på cafét och på spårvagnen hem underhöll hon sin omgivning med sina läten.
Efter vi kom hem fick jag oanade krafter och orkade både dammsuga och vika tvätt medan Stefan lagade middag. Han lyckades få till en jättegod skaldjurssoppa som vi avnjöt med ett glas vitt. Nu väntar ett varmt bad och sedan skall jag försöka få i mig så mycket vitlök jag bara kan. Får nog bli en stark vitlöksdipp och morotsstavar. Om jag mot all förmodan skulle vara frisk imorgon så lär ju inte någon vilja träffa mig ändå med den andedräkten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar