torsdag 23 juli 2009

Regn regn regn

Regn, regn, regn... Idag är, och kommer förbli, en riktig segdag. Regnet bara öser ner och vi har inga ärenden utanför dörren, så varför gå ut och blöta ner sig bara för att vara duktig och komma ut på den dagliga rundan??

Har fått gjort två bra saker idag iaf; ringt och fixat tid hos tandläkaren och ringt till barnmedicin. Äntligen. Barnmedicin skulle ringa tillbaka snart, så då får jag reda på om Nicole tål ägg eller inte. För er som inte vet så hade hon mycket eksem för några månader sedan och fick pricktestas mot en del saker. Ingenting gav utslag då, men på ägg och mjölkprotein fick hon även göra ett blodprov. Där visade det sig att hon var lite överkänslig mot mjölkprotein, men vad dom sa om äggen liksom bara försvann ut genom mitt andra öra igen. Får väl skylla på amningshjärnan... Läkaren babblade mest på om hur man skulle gå tillväga vid mjölkallergi, så det där med äggen kom liksom i skymundan. Har nu hört att ägg kan vara väldigt allergent, så det är nog bäst att få provsvaren innan jag börjar introducera ägg för lilla fröken här.
Surfade lite precis och var inne på
www.funkybaby.se och hittade en sån här:

Infoband, Fjärilar - 25kr Infobandet är ett mjukt plastarmband för barn på vilket föräldrar kan skriva sitt mobilnummer på. Finns i två olika färger. Genom att skriva sitt mobilnummer på infobandet kan andra hjälpa barnet att snabbt hitta sina föräldrar igen om de råkar komma ifrån varandra. En trygghet för både föräldrar och barn! Bandet är barnsäkrat och gör det mycket svårt för barnet att själv ta av sig sitt infoband. Det går att skriva på infoband med en vanlig kulspetspenna. samt att återanvända infobandet om och om igen. Tål vatten. Det händer aldrig mig, tänker många, men skulle ditt barn komma bort, kan det vara skönt att veta att barnet har ditt mobilnummer på sig. …i fall att.

Som på en liten katt... Hur smart som helst ju!
Nu ringde dom tillbaks från barnmedicin; äggen gav inga utslag! Jippie, nu blir det pannkakor till lunch här någon dag! Mjölkprotein har ju hittills gått bra både i välling och gröt, så den lilla känslighet hon har kanske har hunnit växa bort tills det är dags att dricka riktig komjölk i större mängder.
Nä, nu skall jag ta tag i dagen här. Var först uppe klockan sju och Nicole fick frukost och en dusch. Sedan lekte och pysslade vi lite grann och vid nio-tiden verkade det som det var dags för en tupplur. La henne på vår säng och när jag pussade henne godnatt så kastade hon armarna runt mig och gosade in sitt lilla ansikte mot min kind. Vem kan slita sig då??? Så det blev 1½ timmes extra vila för min del oxå. Tycker annars inte om att sova för länge, känns liksom som att man aldrig kommer igång med dagen då. Blir nog till att baka dom där
muffinsen nu som aldrig hanns med häromdan, då kommer nog Nicole bli glad, hon verkade gilla att baka...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar