måndag 13 juli 2009

Bloggpremiär

Jaha då var det premiärskrivning på min lilla blogg då... Har tänkt hur länge som helst att det vore kul att skriva av sig lite om vad som händer här under dagarna. Eftersom man, eller iaf inte jag, längre skriver dagbok så känns det som att många små minnen ur vardagen så småningom kommer försvinna annars. Dessutom är det kanske kul för t.ex. Nicoles lilla moster, som tillfälligt bytt land, att kunna hänga med i svängarna. So here we go…

Idag tog jag och lillskruttan sovmorgon. Jag lyckades snooza till oss (d.v.s. stoppa in nappen varje gång hon skruvade på sig och gjorde antydning om att det snart var dags att vakna) flera timmars mer sömn efter det att hon käkat lite frukost vid sextiden. Vi gick upp lagom till ”Våra bästa år”. Ja ni läste rätt och jag skäms lite över att säga det, men jag har mer eller mindre fastnat i det såpa-träsket. Har någon slags hatkärlek till det. Hur mycket jag än stör mig på att dom står och pratar med sig själva rätt ut i luften och är så överdramatiska hela tiden, så tycker jag ändå att det är lite mysigt att kolla på. Och titt som tätt så är det ju faktiskt lite spännande oxå. Minns att min lilla söta mormor följde det när hon var i livet. Hon berättade att det var så spännande för någon höll på att bli levande begravd och massa andra intriger, så jag kollade på det när jag var hemma sjuk från jobbet nån gång. Sen kunde det gå något år tills man var hemma sjuk igen och tjuvkikade lite till. Nu sänds det 10.30 på dagarna, så jag tycker det är ganska lagom tid att ta en kopp kaffe till vid brist på annat…

Sedan tog vi en promenix in till stan med My och Hannes och kollade lite i några affärer. Jag var ute efter ett par shorts till Nicole, men kom givetvis hem med flera stycken. Min lilla prinsessa fyller ju faktiskt ett halvår imorgon, så jag tyckte att jag hade en bra anledning till att skämma bort henne lite.



Efter den lilla shoppingturen tog vi en fika med Tess & Pops och sedan bar det hemåt. Resten av kvällen ägnades åt att tvätta och vika tvätt. Hela min lilla familj ligger och sussar så sött sen ett tag tillbaka, så jag tänkte nu ta och joina dem. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar