tisdag 14 juli 2009

En halvåring till dotter...

HIPP HIPP HURRA HURRA HURRA till Nicole som fyller ett halvt idag! Usch vad tiden går fort!!!

Imorse vaknade Nicole redan kl 4 och ville inte somna om förrän närmare 5.30. Hon har ju skämt bort mig med att sova hela nätter så länge nu, så jag fattade ingenting när hon var pigg som en lärka mitt i natten. Eftersom jag själv inte kom i säng förrän efter midnatt igår så var jag inte lika pigg och glad som mitt lilla busfrö. Typiskt nog hade jag tänkt gå upp tidigt just denna morgon för att äntligen börja powerwalka. När klockan ringde vid 7.30 var jag så nära att låta mig slippa gå upp och skjuta upp det ännu en dag, men hör och häpna; jag pallrade mig upp och vi kom ut på vår första runda! I lite drygt en timme gick vi så fort vi kunde med bebis och vagn i Slottskogens backar och slingor. Åh vad stolt jag kände mig när jag kom hem igen. Det här var en riktigt bra start på dagen och jag skall minsann försöka komma ut en runda nästan varje morgon! Tyvärr kom mina skor och fötter inte riktigt överens, vilket resulterade i stora blåsor på hälarna… Veckans projekt är nu att hitta ett par riktigt sköna skor och få bort skoskaven snabbast möjligt. Sen jäklar…!

Vid tvåtiden var vi på BVC för hälsokontroll och Nicole verkar växa och utvecklas som hon skall. Hon klarade besiktningen fastän hon fortfarande inte vänt sig, haha!
På hemvägen handlade vi lite mat och sen var det bara att göra sig redo för nästa tur; äta på restaurang med mamma och brorsan. Nicole passade på att sova sig igenom hela restaurangbesöket och inte mig emot. Hon var sedan pigg och glad lagom till lite utomhushäng i Bältespännarparken där hon fick tillfälle att visa mormor och morbror alla sina nya tricks.



Resten av kvällen har bara flugit iväg, har nog inte fått gjort nånting vettigt alls, men det är väl så det skall vara när man är småbarnsförälder? Nu väntar två olästa tidningar på mig, så jag skall spendera lite tid med dem tänkte jag. Är faktiskt inte ett dugg trött ännu fastän jag sov lite inatt och hållit igång hela dagen lång, måste varit powerwalken som gjort susen??!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar