torsdag 16 juli 2009

Kom precis hem efter en fika med Karin (och Nicole så klart) i Haga. Jättemysigt! Det blev riktigt soligt tillslut, så vi kunde sitta på uteservering och njuta med en kopp kaffe. Börjar bli ganska trött på det här vädret nu när det regnar ena stunden och är jättevarmt och soligt andra. Man vet ju varken vad man skall ta på sig eller kan planera vad man skall hitta på. Spanade lite på Villervalla också efter en färgglad filt till Nicole att ha i vagnen, men hittade bara en enda modell, så det lutar nog mot att vi tar den jag fått upp ögonen för på Kapp Ahl istället. Tänkte bara att den skulle få godkänt av Stefans ögon också, för det hade ju vart kul om han får vara med och bestämma ibland... Tycker det är lika skoj varje gång han skall välja kläder till Nicole på morgnarna och se vad han tar. Oftast blir det de orangea manchesterbrallorna med en orange-vit body till. Och alltid säger jag: -Det där väljer du ju alltid, och han svarar: -NEJ, men nu var det ju ett tag sen hon hade detta! Men han har bra smak tycker jag allt, vi är nästan överens om det mesta, inredning, bebiskläder, matvaror, ja allt möjligt.
Skall alldeles strax göra iordning vagnen till sittvagn. Känns som en bekräftelse på att bebistiden är över, hon är stor tjej nu! Efter att vi haft henne i bärsele en hel del i sommar, så passar det inte längre lilla fröken att ligga i vagnen under vakentiden. Hela promenaden med "mina mammor" igår grinade hon sig igenom, tills jag gick och bar på henne. Då var hon lika glad som vanligt, men så fort man försökte lura ner henne i vagnen gallskrek hon igen. Hoppas därför att kommer gå bättre när hon får sitta upp och upptäcka världen istället. Det verkar i alla fall ha hjälpt våra vänner med samma problem. Om en stund skall vi åka till Nödinge och hälsa på Stefan alla systrar en sväng och imorgon skall vi gå på Liseberg allihopa! Åh, som jag längtat efter spunnet socker, skall bli riktigt smarrigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar