fredag 24 juli 2009

Nu sitter jag här med en stor latte redo att hävas i hopp om att bli lite piggare... Till den serveras toscamuffins med hallonfyllning. Fick äntligen bakat mina muffins igår och det passade ju bra för Helena & Åsa dök upp på lite fika och tjejsnack. Om man bakar dom i små formar och häller på lite extra tosca kan dom nog bli jäkligt goda tror jag . Jag råkade använda stora formar så det blev bara sju muffins och dessutom blev det liksom för stor tugga vanlig muffins per klick tosca. Receptet hittar ni på http://www.recepten.se/recept/hallontoscamuffins.html
Jag kan rekommendera att ni följer receptets tips att göra dubbel sats. Speciellt extra mycket tosca!

Imorse var jag och Nicole och hälsade på mamma/mormor på jobbet. Nicole somnade gott i vagnen efter en flaska välling lagom till vi sagt hejdå, så jag passade på att åka in till stan för att kolla lite grann. Plånboken gapar ganska tom ända fram tills måndag för min del, så jag försökte att inte gå in i för många butiker för att undvika frestelsen. Kom ändå hem med några fynd från Åhléns. Givetvis bara till Nicole. Som vanligt. Blev ytterligare några shorts, så nu håller vi alla tummar och tår för att det skall bli massa massa sol resten av sommaren så man kan använda alla sommarkläder vi nu samlat på oss. Lilltossan fick oxå ett par söta små solbrillor, kunde inte motstå...

























Nu skall jag passa på att laga lite middag medan lilla fröken här tar en eftermiddagslur. Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar