tisdag 31 maj 2011

Nu är det nära! Riktigt nära! Imorgon vid den här tiden, minus några timmar, har jag redan läst en hel termin. Sjukt. Det kändes nästan som häromdan jag satt på den där Borås-bussen ju, på väg mot allra första skoldagen.
Där satt man och hade inte en aning om hur allt skulle bli. Skulle jag hitta några roliga kompisar? Skulle jag orka pendla? Skulle jag palla att plugga med en tvååring hemma? Skulle jag fortfarande tycka att det var kul att plugga efter några veckor?
Allt har gått över förväntan. Det tog inte många minuter innan jag fann en vän. Sen blev vi bara fler och fler, som en cell i mitos typ :) Och tack vare dessa härliga skolkamrater känns inte ens de tre timmarna det tar att pendla fram & tillbaks det minsta jobbiga. Dessutom är det ju långt ifrån varje dag det är föreläsning.
Däremot är det mycket pluggigare än vad jag hade tänkt mig. Inte kunde jag faktiskt i min vildaste fantasi föreställa mig att det skulle ta så mycket av min tid som det verkligen gör att plugga. Några dagars slapp och man hamnar efter något otroligt...
Men lika skoj känns det fortfarande, om inte ännu roligare än vad jag trott faktiskt!

Eftersom tentan är framflyttad till eftermiddagen nu istället, skall vi mötas upp på nån pub i Borås efter tentan. Hoppas många från klassen vill dyka upp och skåla med oss.
Åååh, jag längtar verkligen efter den där kalla ölen, och känslan av ett tre månaders långt sommarlov framför sig. Inte ens jobb känns det minsta jobbigt jämförelsevis mot allt det här tentaplugga-slitet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar