onsdag 25 maj 2011

Fikapause för hjärnverksamheten.

Undra hur många kilo man gått upp den dan man äntligen står där med sitt sjuksköterskeleg. i handen? Blir löjligt mycket kaffe, inklusive sötsaks-tillbehör, för en student som behöver hålla hjärnan på topp hela tiden :) Det, i kombination med allt stillasittande, är nog ingen bra kombo va? Skönt att få springa av sig lite i jobbet under sommaren åtminstone.

Nu skall jag återgå till boken och lägga i högsta växeln i en knapp timma. Sen bär det av till dagis för att hämta hem mitt busfrö igen. I eftermiddag vankas det förhoppningsvis lek med Hannes & My!

2 kommentarer:

  1. Haha, jag känner igen det där! Fika (och mat!) är det som får en att orka plugga.

    Samtidigt kan jag nog ärligt säga att jag aldrig varit så aktiv och hälsosam som under mina tre studieår. Man har ju all tid i världen för att träna och gå långa promenader mitt på dagen när man inte jobbar och kan disponera sin tid som man vill. Och all tid i världen för att planera, inhandla och tillaga billig och nyttig matlådemat :)

    Men det kanske inte funkar på samma sätt om man har barn...

    Puss

    SvaraRadera
  2. Nej, det gör ju inte riktigt det tyvärr... Har nog aldrig haft så lite tid som jag har sen jag börjat plugga! Det gäller att passa på och försöka plugga järnet medan Nicole är på dagis, men tiden räcker långt ifrån till ändå.
    Sedan har jag pluggpause 4-5 timmar på eftermiddagen, men då skall det hinnas med ALLT. Hämta från dagis, handla, laga mat, äta mat, städa, tvätta, bada barn och leka lite där emellan...
    När Nicole somnat på kvällen är jag inte långt ifrån deck-stadiet själv, så så väldans mycket plugg orkar jag inte med då heller. Men nu innan tentorna har man dessvärre inte så mycket till val...
    Hur går det för dig? När kommer du tillbaka?
    Saknar dig!

    SvaraRadera