måndag 23 maj 2011

Idag var ju som sagt dagis stängt, så jag & lillskruttan passade på att unna oss en riktigt skön dag, med massa lek och inga måsten. Vi startade dagen hos Jenny & Agnes.
Fika och sedan promenad ute i fina vädret till en lekplats i Haga.



När vi kom hem igen på eftermiddagen hann vi inte mer än att äta middag innan Fanny & hennes mamma kom hit och lekte med oss. Så nu har vi lekt av oss tillräcligt. Nicole sover och det är dags att ta tag i allvaret igen.
Jag går här och väntar på att min pluggmotivation skall komma tillbaka. Jag vill liksom ryckas med i det där pluggruset då man inte kan sluta läsa. Som i en spännande bok man sugs in i. Man bara önskar att dygnet hade många, många fler timmar så man skulle hinna läsa och lära sig varenda liten detalj om varenda liten mikrometer av människokroppen. För den är ju så otroligt fascinerande! Men jag vet inte vad det är för fel på mig den här gången? Jag bara skjuter upp det hela tiden. Jag orkar liksom inte bry mig. Jag har redan nu alldeles för lite tid att hinna plugga in det mesta, men jag får lik förbaskat ändå inte tummen ur... Kanske är det det som är felet? Jag vet att jag ändå inte hinner? Men inte fan blir det bättre av att skjuta upp det då...
Nej, skärpning. Hej boken. Hejdå livet, vi syns om en vecka igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar