onsdag 1 september 2010

Ny månad, ny årstid. HÖST. Splittrade känslor, men mest lite halvångest. Som vanligt för min del när höstarna kommer. Och i år var det ju tamejfan redan höst i mitten av augusti. Usch! Var ju så inställd på att det skulle vara fint väder, eller åtminstone fortfarande sommar, under mina två semesterveckor i slutet av augusti som jag så glatt sett fram emot hela sommaren. Men icke. Nu har man väl börjat vänja sig någorlunda och idag rensade jag faktiskt bort alla sommarkläder ur Nicoles byrålåda. Så nu är det höst, vare sig jag vill eller ej.
Idag var det trots allt fint väder och jag & lillan har haft en härlig dag! Först lämnade jag henne på dagis och det räckte med att jag sa hejdå i dörren. Sedan skulle jag inte hämta henne förrän efter lunch, klockan tolv. 3 timmar var hon alltså ensam och det hade gått kanon. Hon hade till och med ätit bra. Hurra för det!
Vi tvåtiden tog vi bilen mot Åsa för att hälsa på Madde & barnen. Sedan kom även kusin Anna förbi där efter jobbet. Hade ju varken träffat Anna eller Madde på snart ett helt år, så det var jättetrevligt verkligen. Kan inte förstå att det skall gå år mellan varven. Helt sjukt ju! Vart tar tiden vägen liksom?!
På kvällen gav vi Anna skjuts hem och fick se hennes nya (eller snart ganska inte alls så nya!) lägenhet. Superfin!
Nu blir det snart sängen för mig. Skall upp tidigt för att lämna Nici på dagis imorgon och jobbar sedan tråkpasset 13-21. Urk. Och nästan hela veckan dessutom :( Men ja, man får ju vara glad för det man får :)
Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar