söndag 5 september 2010

Även denna lördagskväll spenderade vi ute i svampskogen. I Svartedalen närmare bestämt. Vi hittade ett gäng trattisar, men inte alls så många vanliga kantareller som vi hoppats på.
Och så hittade vi en liten mus också. Den var så liten och gullig att jag knappt ville lämna tillbaks den till skogen. Den somnade i min hand.


Sedan drack vi kaffe/festis och åt muffins vid en sjö.



Var väldigt mysigt att hinna få umgås lite med sin familj, för en gångs skull känns det som. Jobbade ju kväll i torsdags och eftersom Nicole var på dagis från klockan nio, hann jag bara få nån timme med henne totalt den dagen. Och fredagen var ännu värre, då jobbade jag dubbelpass och hann bara i stort sett pussa henne godnatt när jag kom hem på kvällen. Sen skulle jag ju upp innan hon vaknat igen på lördagen för att jobba, så jag har saknat henne som en tok.
Idag jobbar jag hela eftermiddagen/kvällen igen, men hinner ju åtminstone få några mysiga timmar med Nicole på förmiddagen.
Nä, nu skall jag äta frukost med min lilla nyvakna skrutta!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar