tisdag 7 september 2010

Åh så skönt, idag är min lediga dag! Men ingen sovmorgon för det inte, har redan hunnit med ett BVC-besök, lämnat Nicole på dagis för en sista inskolningsdag samt snurrat omkring lite här hemma.
På BVC gjorde vi en något försenad 1½ års-kontroll. Finns ju "för många" barn i Majorna... Allt gick bra. Hon hade växt 6 cm på fyra månader! Inte konstigt att både jag & Stefan tycker att hon känns så lång helt plötsligt. Senaste imorse när hon nyvaken sträckte på sig i sängen tänkte vi på det. Jösses, hon är ju ingen liten kortis längre.
Även vikten var helt okej, hon går upp som hon skall i vikt och följer sin kurva. Jag tillade som vanligt ett litet "... hmm, ja, men hon äter ju inte så bra varje dag om man säger så..." Men det var normalt att barn från 15 månaders-åldern inte äter lika mycket längre, just för att de inte skall växa lika fort som de tidigare gjort. Hon fick klart godkänt i språk och allt annat. Man behöver bara kunna 8 ord för att få godkänt. Hon kan ju många fler än så, och att bilda tvåordsmeningar behövde man inte kunna innan man är 2 år. Så att hon ibland får till treordsmeningar gav henne ett plus i kanten ;)
Sedan fick hon lite vaccin också, mot mässling, påssjuka & röda hund. Så troligtvis kommer hon bli febrig och eventuellt lite prickig om ca två veckor. Alltså lagom till min födelsedag :( Tur att man gått och nästan blivit nykterist och inte tänkt fira så mycket i år då :)

Nya siffrorna, vid snart 20 månader, är:
Vikt: 10640 gram
Längd: 83 cm
Huvudomfång: 47,2 cm

Nu skall jag dricka kaffe och äta smörgåsar, se på "Våra bästa år" och vika tvätt. Vill bara tillägga att jag skall titta in i "Våra bästa år"-världen
bara för att se vad som händer nu för tiden liksom :) Jag är alltså INTE beroende av den där skitserien. (Längre ?!) Har inte sett ett avsnitt sen i februari tror jag. Men vem vet, dom står säkerligen och ältar samma gamla problem fortfarande .
Sen skall jag ta tag i dagen och försöka hinna med lite tråksaker innan jag skall hämta hem skruttefian från dagis igen. Imorgon börjar hon på riktigt, märklig känsla.
Eftermiddagen skall vi spendera med några vänner hemma hos Karin, mys!
Och om jag lägger in en högre växel kanske även en snabbvisit på stan hinns med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar