torsdag 2 september 2010

Ååååh, vad jag saknar min lilla skrutta! Lämnade henne på dagis 9.15 och får nog inte se henne förrän i morgonbitti igen. Om hon inte fortfarande är vaken när jag kommer från jobbet ikväll då förstås. Är ju egentligen inte speciellt sent för nattugglan Nicole, men det börjar allt bli lite ordning på det där med sovtider nu. Imorse vaknade hon av sig själv strax efter åtta och kom tassande ut till mig i köket, med kaninen under armen, sådär härligt rufsig i håret och med ett leende på läpparna. Medan jag gjorde en flaska välling till henne serverade hon dockorna frukost vid sitt lilla bord.

Jenny har precis vart här och druckit en kopp te. Om en halvtimma skall jag slänga i mig lite lunch och sen cykla iväg till jobbet. Är inte alls sugen på det idag faktiskt. Att börja klockan 13 är inte my cup of tea direkt. Nä, precis lagom till man fått in den där goa pyssel-ledig-känslan i kroppen kommer man på att det är dags att skynda iväg till jobbet. För att verkligen jobba resten av hela långa dagen. Usch.
Fast när man väl är där känns det ju inte så farligt ändå, tur det!
Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar