torsdag 30 september 2010


Jita jita!, ropar Nicole glatt varje gång hon ser pennorna på skrivbordet. De små post it-blocken brukar hon också gå loss på. Perfekt tycker jag, för då kan jag blogga lite med gott samvete under tiden :)
Vi startade vår dag med en promenad genom Slottskogen i fina vädret. Marielle & hennes lilla yttepytte Nelia sällskapade oss.
Hade inte träffat henne på länge och inte sett hennes lilla bebis ännu, så det var skoj! Jättesöt var hon så klart! Och dom är ju helt oemotståndliga när dom ligger där så mini och
suger på sin stora napp, medan de med fokuserad blick studerar den spännande omgivningen.
Vi hade sällskap till Linnéstan, där jag & Nici sedan fortsatte vår runda på egen hand. Vi promenerade vidare genom Haga och sedan in mot stan. Kikade lite snabbt i några butiker och fick äntligen köpt det sista till några presenter jag haft på g ett tag nu. Sedan åt vi på Mc Donalds och efter det bar det hemåt igen.
Nicole somnade i vagnen, så jag lyfte över henne försiktigt till sängen när vi kom hem. Hon sov vidare i min famn och där låg vi sedan, helt utslagna, och sussade gott i flera timmar. Vaknade inte förrän närmare kvällskvisten.
Typiskt, jag skulle ju bara blunda en liten stund ju. Så det blev sen middag, och efter det gick jag & liten ut till bilen för att sätta i det nya boendekortet och en snabbis till affären för att köpa te och bli av med alla 50-öringar. Imorgon skall dom vara väck.
R.I.P. söta små 50-öringar.

Ni kan väl säkert gissa att denna sena tupplur resulterade i att en viss liten Nicole ännu inte somnat... Men hon ligger åtminstone i sin säng och myser med gosedjuren nu, så förhoppningsvis somnar hon väl om en stund. Visserligen jobbar jag 16-21 imorgon, så det blir ingen tidig morgon med dagis för hennes del, men det är ju inte skoj att förstöra de där bra kvällsrutinerna vi nästan fick in där ett tag ändå...
Nä, nu blir det en kopp nyköpt te och till det två avsnitt Desperate housewives jag har att se ikapp. Är fruktansvärt scones-sugen, men har nog inte riktigt orken att starta ett bakprojekt just nu.
Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar