lördag 11 september 2010

Lugna gatan var det här ja... En katt ligger och snarkar mellan två köksstolar. En annan katt har slumrat till på soffkanten. En karl ligger och snarkar i sängen och en liten snörvlig tjej ligger bredvid och snarkar i takt. Och här sitter jag och vet inte vad jag skall göra med all egentid?!
Jobbade bara till klockan ett idag och cyklade därefter in till stan för att leta födelsedagspresent till en 2-åring. Gah, vad svårt det är att jaga paket i sista sekund! Efter my
cket vel hittade jag till sist några små paket jag hoppas kan falla Fanny i smaken. Imorgon skall vi på kalas om nu inte Nicole gått och blivit sjuk :(
Hon var lite snuvig i måndags och tisdags, men det verkade aldrig bli mer än så. Vi trodde ju då att det var hon som smittat mig & Stefan, fast att det tog värre på oss gamlingar... Men enligt Stefan har hon vart hängig idag. Ingen feber, men väldigt trött. Tanken var att jag skulle hämta upp Nicole efter jobbet och tillsammans skulle vi leta present och sedan fika med min farmor & farfar på stan. De har inte träffat henne på evigheter och bli nog nästan tokiga snart!
Men Stefan ringde mig på jobbet och sa att jag minsann inte alls fick dra med henne ute på äventyr idag. Hon hade tagit hans hand och lett in honom i sovrummet gång på gång och visat att hon ville sova. När jag kom hem för snart tre timmar sedan låg dom båda två och vilade. Nicole har vaknat till några gånger, men vill inte komma upp. Hon bara tar nappen, vänder sig om och somnar om igen. Och hon skall allt få sova hur länge hon vill idag, för hon behöver inte passa nån tid imorgonbitti och det bästa medlet för att bli frisk är ju just sömn...

.... Nu vaknade hon. Med kaninen under armen pekar hon mot datorn och börjar bäa. Hon vill se fåret Shaun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar