måndag 28 mars 2011

Idag har vi kört igång med en ny kurs; humanbiologi. Vi startade med cellen och jag är oerhört tacksam över att jag läste Natur B-kursen så sent som förra våren, för jag kände igen lite grann åtminstone.
Läraren var skitflummig och det kändes som jag skrattade varannan minut ungefär. Perfekt med lite humor som lättar upp en annars ganska maffig kurs!
Men oj vad snabbt allt gick, huvudet blev fyllt efter på några minuter kändes det som. Jag var helt matt efter dagens slut och det var dessvärre en ännu tröttare liten tjej jag hämtade på dagis. Hon hade fått feber som börjat krypa sig på strax innan jag kom, så när jag dök upp där framför henne vid hämtningen, stirrade hon bara rätt igenom mig med tom, dimmig blick. Lilla stackaren.
Hon sa knappt ett ljud fram tills jag bäddade ner henne i sängen. Men glass frågade hon efter, det hade hon minsann koll på att man brukade få när man var sjuk :)
Med en glass och lite vätska i magen somnade hon sedan gott, och varken jag eller Stefan var sena att haka på. Jag tänkte det skulle sitta fint med en liten powernap så mitt trötthuvud skulle få ta igen sig lite. Jag hade dock inte tänkt mig en tretimmars-vila sådär strax innan kvällskvisten. Suck!
Nu är vi iallafall pigga familjen här. Nicole är som vanligt igen med lite alvedon i kroppen och jag vet inte riktigt hur jag skall kunna somna typ NU?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar