onsdag 30 mars 2011

Idag är det min tur att vara hemma med vår lilla sjukling. Jag har ju ändå ingen föreläsning idag, men tyvärr missar vi vår dejt med Jenny & Agnes. Det känns riktigt trist för jag hade verkligen sett fram emot detta hur länge som helst. Vi hinner typ aldrig ses längre och lilla Agnes, som jag sjukt nog bara träffat två gånger, har ju bannemej hunnit bli nästan fem månader. Galet!
Så just den här dagen hade vi bestämt sen länge att vi äntligen skulle ses, men det var ju inte så mycket annat att göra än att ställa in nu då. Men men, vi får skjuta upp det lite till, det är ju inte hela världen, det viktigaste är ju att Nicole mår bra snart igen!
Hon verkar faktiskt vara mycket bättre idag! Hennes feber är under kontroll och hon har haft ganska mycket ork under morgonen, trots att hon inte fått någon alvedon. Feber i lagom måtta är ju faktiskt bara bra för att få bort de där dumma sjukbacillerna, så någon alvedon i onödan är ju bara helt meningslöst. Dessutom är det bra att febern gör barnet lite lugnare än vanligt så kroppen får vila ordentligt. Det hade jag faktiskt inte tänkt på förrän jag läste det för en stund sen, så himla smart :) Det känns så taskigt att låta henne ha feber när man tillfälligt skulle kunna trolla bort det med lite alvedon, men man får väl försöka tänka att hon istället blir återställd snabbare på sikt när febern får sköta sitt. Så länge hon äter, dricker och inte verkar allt för påverkad så får vi väl helt enkelt låta det vara...
Vi har kollat på Alla barn i bullerbyn & lite Pippi förstås. Vad skulle vi gjort utan Astrid Lindgren?
Nu sover hon, så jag skall passa på att plugga lite grann...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar