söndag 21 november 2010

Vår lördag...
Medan jag gjorde i ordning mig själv och köket
, gick Stefan & Nici ut för att njuta av snön.

Första snöängeln!


Sedan tog vi en fika...

... och efter det åkte vi in till stan och letade efter vinterjackor. Tyvärr hittade jag ingen, så jakten får fortsätta en annan dag.
Sent på kvällen, efter niotiden, började vi laga middag. Vi slog till med trerätters.

Till förrätt blev det fetaostcreme-fylld avocadohalva, toppad med räkor.
Som alltid :)
Lika enkelt som apgott.


Huvudrätten bestod av kött med paprika, pommes frites & bearnaisesås.

Och till dessert en citronfromage med rårörda lingon & chokladtopping.
En kombination som verkade slående efter två glas vin.
Smakade väl kanske inte lika imponerande som jag föreställt mig, men faktiskt helt okej ändå.


Stefan råkade (som han så gott som alltid lyckas med ...) koka köttet när han skulle tina det en aning i micron. Så det var bara att ta fram en ny köttbit ur frysen till middagen, och göra gryta på det kokta. Så middagen för idag står redan klar att värma; biffgryta. Smaskens!
Och eftersom jag läste fel på
förpackningen (ännu en gång. Att man aldrig lär sig?!), så blev det hur mycket fromage som helst och vi får dessert även idag! :)

Förmiddagen spenderade vi med Hannes, My, några bullar & pepparkakor.
Nä, gott folk, dags för middag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar