fredag 26 november 2010

Usch, jag fick skoskav idag av mina nya skor. Panik! Vad gör jag nu då? Det glappar lite i hälarna, så frågan är om det räcker med att bara lägga i en sula?!
Efter att Nicole sett mitt sår på hälen fick hennes docka Clara också ont på hälen. Och sedan kom Nicole på att hon visst hade ont på tummen. Och då hade Clara också ont på sin tumme. Märkliga sammanträffande tyckte jag :)
Så vi blev omplåstrade allihopa, och blev så tjusiga med Nicoles illgröna Lisebergsplåster.
Kvällens middag blev ugnsrostade rotgrönsaker, pannbiff & rödvinssås, och det är väl det jag ägnat typ hela kvällen till känns det som...
Strax skall jag krypa ner bredvid mina hjärtan i sängen, för imorgonbitti väntar jobb...
Jag har försökt öva Nicole på att somna själv de senaste kvällarna. Hade vart så skönt att bara kunna lämna henne i sängen utan att någon ligger i sängen bredvid tills hon somnar. Det gick ju alltid förr. Vad hände liksom?
Men det går inte så bra känner jag. Jag kan inte stå emot den där lilla damen när hon kommer upptassande gång på gång, tar mig i handen och säger
- Mamma kom, poba sängen, och pekar att jag skall lägga mig i sängen bredvid henne. Sedan sträcker hon ut sin lilla hand och en fot och säger:
- Mamma hålla handen, killa foten.
Hon tycker det är väldigt mysigt att hålla handen. När vi för ett tag sedan bytte ut hennes plats vid köksbordet från ena kortsidan till en plats på långsidan bredvid mig, kom hon på att vi numera kan sitta och hålla varann i handen medan vi äter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar